راهنمای جستجو در Springer

Springer یک ناشر بین المللی است که در زمینه های مختلف فنی و مهندسی، پزشکی و علوم اجتماعی فعالیت می کند. مقر اصلی این ناشر که بزرگترین ناشر کتاب دنیا و دومین ناشر بزرگ مجلات علمی می باشد در آلمان است. مطابق جدول زیر که در سایت Springer وجود دارد، شما امکان دسترسی به حدود ۱۲ میلیون منبع علمی از جمله کتاب، مقاله و تفاهم نامه را تا سال ۲۰۱۸ دارید.

راهنمای جستجو در Springer

جستجو در Springer

امکان دسترسی به متن کامل مدارک در Springer در صورتی وجود دارد که این پایگاه اطلاعاتی توسط یک سازمان خریده شده باشد یا مدرک مورد نظر شما Open Access (دسترسی آزاد) باشد. در حالت کلی دسترسی به چکیده مدارک وجود دارد. Open Access مدرکی است که برای همه، در همه جا و همه زمانها به طور رایگان در دسترس می باشد.
برای جستجو در Springer از طریق لینک https://link.springer.com/ وارد سایت شوید. کلید واژه مورد نظر خود را وارد و جستجو کنید. برای جستجوی پیشرفته باید از گزینه ستاره ای شکل کنار جعبه جستجو، روی گزینه Advanced Search کلیک کنید.

جستجو در Springer

در جستجوی پیشرفته شما می توانید نتایج را به جستجوی مقاله مهندسی مواد در زمینه مورد نظر خود نزدیکتر کنید.

جستجوی پیشرفته در Springer

  • With all of the words: مدارکی که تمام کلید واژه ها در آن وجود داشته باشد بازیابی می کند.
  • With the exact phrase: عبارتی که شما جستجو می کنید را عیناً جستجو و بازیابی می کند.
  • With at least one of the words: با نوشتن واژه های مورد نظر، حداقل با یکی از آنها هم جستجو را انجام می دهد.
  • Without the words: واژه هایی که وارد می کنید را از جستجو حذف می کند.
  • Where the title contains: کلیدواژه مورد نظر را فقط در عنوان مدارک جستجو می کند.
  • Where the author / editor is: برای جستجوی نام نویسنده یا ویراستار، نام را در این قسمت جستجو کنید.
  • Show documents published: برای تعیین محدوده زمانی برای نتایج جستجو در Springer استفاده می شود. گزینه Between برای تعیین محدوده بین دو سال مختلف و گزینه In برای تعیین یک سال خاص برای جستجو می باشد.

تعیین محدوده زمانی

  • Include Preview-only Contents: این گزینه به طور پیش فرض فعال است تا با توجه به دسترسی سازمانی تمام مدارک را جستجو و بازیابی کند. با غیرفعال کردن این گزینه مدارکی که دسترسی آزاد دارند بازیابی می شود.

با توجه به نیاز خود می توانید در بخش های بالا جستجو در Springer را انجام دهید. به عنوان مثال برای جستجوی مقاله مهندسی مواد در زمینه شکل دهی فلزات عبارت “warm rolling” را می توانید جستجو کنید تا مدارکی درباره نورد گرم را بازیابی کند.
در قسمت Browse by Discipline با انتخاب موضوع مورد نظر خود، مدارکی را که مرتبط با آن موضوع است را نشان می دهد. به عنوان مثال برای جستجوی مقاله مهندسی مواد باید موضوع Materials science را انتخاب کنید.

Browse by Discipline انتخاب موضوع مورد نظر

نتایج جستجو در Springer

در سمت چپ نتایج جستجو در قسمت Refine your Search شما می توانید جستجو در  Springer را محدودتر کنید. در قسمت Content type می توانید نوع مدرکی که بازیابی می شود، به عنوان مثال کتاب، مقاله یا مجله را تعیین کنید. قسمت Discipline که قبلاً انتخاب شده ولی می توان در قسمت Subdiscipline زیر مجموعه ای از موضوعی که قبلاً انتخاب کرده اید را انتخاب کنید تا نتایج به آنچه شما نیاز دارید نزدیکتر شوند. به عنوان مثال برای جستجو مقاله خواص مکانیکی مواد می توانید Mechanical Engineering را در قسمت Subdiscipline انتخاب کنید.
در قسمت Language نیز می توانید زبان مدارکی که بازیابی می کند را تعیین کنید. اکثر مدارک موجود به زبان انگلیسی است ولی تعدادی از آنها به زبان های آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی می باشد.

نتایج جستجو در Springer

علامت قفل کنار نتایج بازیابی شده نشان دهنده این موضوع است که دسترسی به متن کامل مدرک مورد نظر امکان پذیر نمی باشد. در غیر این صورت می توانید با کلیک رو Download PDF متن کامل مدرک مورد نظر را دریافت کنید.
در بالای صفحه نتایج با گزینه sort by سه حالت مرتب سازی را به شما نشان می دهد که با انتخاب هر کدام می توانید نتایج را به ترتیب دلخواهتان مرتب کنید. با انتخاب Relevance نتایج به ترتیب میزان نزدیکی به عبارتی که جستجو کرده اید مرتب می شوند. با انتخاب Newest First و Oldest First می توانید نتایج را با توجه به زمان انتشارشان بر اساس جدیدترین و قدیمی ترین مدارک مرتب کنید.

مرتب سازی

با گزینه Date published می توانید محدوده زمانی مورد نظر خود را تعیین کنید تا نتایجی را بازیابی کند که در آن محدوده است. برای تعیین محدوده زمانی بین دو سال مختلف گزینه Between و برای تعیین یک سال خاص گزینه In را انتخاب کنید.

محدوده زمانی مورد نظر خود را تعیین کنید

با انتخاب هرکدام از نتایج بازیابی شده، می توانید اطلاعات کتابشناسی مربوط به آن مدرک را مشاهده کنید. اگر مدرک مورد نظر شما Open access باشد یا توسط سازمانی خریده شده باشد، گزینه Download PDF و امکان دریافت متن کامل مدرک وجود دارد. در قسمت Authors and Affiliations می توانید نویسندگان و سازمانی که به آنها وابسته هستند را مشاهده کنید.

اطلاعات کتابشناسی مقاله مورد نظر

در قسمت Cite article می توانید به مقاله مورد نظر به طور مستقیم در نرم افزارهای مرجع نویسی استناد کنید. با کلیک روی ?How to cite شما را به آخر صفحه به قسمت Cite this article as هدایت می کند، که عنوان استناد را به شما نشان می دهد.

How to cite?

استناد به مقاله

برای استفاده از سرویس آگاهسازی Alert باید در Springer عضو شوید. برای این کار روی گزینه Sign up / Log in در بالای صفحه کلیک کنید. اگر قبلاً عضو شده اید، ایمیل و رمزعبور خود را وارد کنید تا وارد حساب کاربری خود در Springer شوید. اگر عضو نیستید، فرم عضویت را پر کنید و بعد وارد سایت شوید.

عصویت در Springer

بعد از ورود به حساب کاربری خود وارد سایت www.springer.com شوید. در بالای صفحه روی اسم خود کلیک کنید تا یک پنجره کوچک باز شود. با کلیک رو گزینه Manage Alerts یک صفحه جدید باز می شود. می توانید با انتخاب گزینه های Browse by Journal یا Browse by Subject یا بقیه موارد،‌ برای خود یک Alert تنظیم کنید تا با اضافه شدن مدارک جدید به این بخش ها با ارسال ایمیل شما را آگاه کند.

آگاهسازی

آکاهسازی در Springer

به عنوان مثال می توانید در قسمت Subjectها در بخش Materials Science که مربوط به مهندسی مواد است، و همچنین در یکی از زیر مجموعه های آن مثلاً Mechanical Engineering برای خود یک Alert تنظیم کنید. با این کار مدارک جدیدی که به این موضوع اضافه می شود به آدرس ایمیل شما ارسال می کند.
در نهایت با کلیک رو گزینه Logout می توانید از حساب کاربری خود خارج شوید.

ثبت سفارش تلگرامی
ثبت سفارش واتس اپ