راهنمای جستجو در Google Scholar

جستجو در Google Scholar یکی از بهترین روش های جستجوی مقاله مهندسی مواد است که مجموعه بسیار جامعی از مقالات، کتاب ها و مجلات علمی و تخصصی از جمله متالورژی را در دسترس شما قرار می دهد. برای این کار بعد از باز شدن صفحه اصلی گوگل اسکولار مقاله مورد نظر خود به عنوان مثال یک مقاله خوردگی مس را می توانید از طریق عنوان مقاله و یا بخشی از آن جست و جو کنید.

راهنمای جستجو در Google Scholar

نتایج جستجو در Google Scholar

بعد از جستجوی عنوان مورد نظر لیستی از مقالات مرتبط با عنوان شما در صفحه جدید باز می شود و شما می توانید مقاله مورد نظر خود را انتخاب کنید. با کلیک روی ستاره ی زیر هرکدام از نتایج جستجو، می توانید مقاله مورد نظر را در کتابخانه ی حساب کاربری خود در گوگل ذخیره کنید. برای دیدن مجدد مقاله های ذخیره شده، ابتدا وارد حساب کاربری گوگل خود شوید و بعد روی گزینه My library کلیک کنید.

ذخیره مقاله در گوگل اسکولار

کتابخانه Google Scholar

در کتابخانه حساب کاربری خود در گوگل اسکولار می توانید مقالاتی را که ذخیره کرده اید دسته بندی کنید. به عنوان مثال چند مقاله خوردگی یا چند مقاله متالورژی پودر را در کتابخانه خود با برچسب های مربوطه از هم جدا کنید. برای این کار کافیست روی گزینه My library کلیک کنید تا وارد کتابخانه شخصی خود در گوگل اسکولار شوید. سپس روی گزینه Manage lables… کلیک کنید و پس از باز شدن صفحه جدید روی گزینه Create a new label یک پنجره باز میشود که می توانید نام برچست های دلخواه خود به عنوان مثال خوردگی و متالورژی پودر را در آن تایپ کنید و با کلیک روی Create برچسب جدید شما ایجاد می شود.

دسته بندی مقاله ها در گوگل اسکولار

ایجاد برچسب جدید

ایجاد برچسب جدید

برای قرار دادن مقاله های ذخیره شده در دسته بندی هایی که ایجاد کرده اید، با انتخاب مقاله مورد نظر گزینه های بالا فعال می شود. گزینه چهارم برچسب ها هستند که با کلیک روی گزینه برچسب ها می توانید دسته بندی مورد نظر خود را انتخاب کنید و با کلیک روی Apply، مقاله انتخاب شده، در دسته بندی مربوطه قرار می گیرد. سپس با انتخاب هر کدام از برچسب های ایجاد شده که در قسمت My library ظاهر شده است می توانید مقالات مربوط به همان برچسب را مشاهده کنید.

قرار دادن مقالات در دسته بندی ها

بنابراین شما قادر هستید به عنوان مثال در موضوعات مهندسی مواد مقالات مورد نظر خود را در زمینه های مختلفی از جمله خوردگی ، متالورژی پودر ، انجماد و شکل دهی فلزات و… دسته بندی کنید و به طور جداگانه به هرکدام از آنها دسترسی داشته باشید.
شما همچنین با جستجو در Google Scholar می توانید مقاله متالورژی مورد نظر خود را از طریق نام مؤلف آن پیدا کنید. با این کار لیستی از مقالات منتشر شده توسط وی را مشاهده می کنید و وارد پروفایل وی شده و از تعداد ارجاعاتی که به هر کدام از مقالات وی شده مطلع شوید. به عنوان مثال با جستجوی یک مقاله خوردگی مس ، شما با نام مؤلفی که به طور تخصصی در زمینه ی خوردگی مواد مطالعه می کند و مقالات خوردگی زیادی تألیف کرده است آشنا می شوید و می توانید نام وی را جستجو کنید تا به بقیه مقالات وی دسترسی پیدا کنید.

جستجوی نام مؤلف

یک راه دیگر برای اینکه با دانشمندان یک زمینه به عنوان مثال متالورژی پودر آشنا شوید و مقالات ایشان را مشاهده کنید این است که زمینه جستجو در Google Scholar را از مقاله به پروفایل تغییر دهید. بنابراین شما می توانید با جست وجوی متالورژی پودر با نام تمام دانشمندانی که در این زمینه مطالعه و فعالیت دارند آشنا شوید و از مقالات ایشان بهره مند شوید. برای این کار علامت کنار Google scholar در سمت چپ و بالای صفحه را کلیک کنید و زمینه جستجوی خود را از Articles به Profiles تغییر دهید.

تغییر زمینه جستجو

تغییر حالت زمینه جستجو از مقاله به پروفایل

دانلود مقالات با جستجو در Google Scholar بستگی به منبع آنها دارد، یعنی می توانید متن کامل مقالات را از نشریات رایگان دریافت کنید و اگر مقاله مورد نظر شما در این نشریات نبود، شما یا موسسه شما باید با آن نشریات مشترک شوید. در کل شما به چکیده (Abstract) تمام مقالات در گوگل اسکولار دسترسی خواهی داشت.
شما می توانید با کلیک رو گزینه Create alert و با تعریف ایمیل خود و موضوع مقاله یا مؤلف مورد نظر به عنوان مثال خوردگی ، از انتشار مقالات جدید خوردگی مطلع شوید.

آگاهسازی در گوگل اسکولار

در سمت چپ صفحه با کلیک روی گزینه های زمان مقاله های مربوط به آن زمان تا به حال را جستجو کنید یا با کلیک روی گزینه Custom range می توانید مقاله های مورد نظر خود را در محدوده زمانی دلخواهتان جستجو کنید.

تعیین محدوده زمانی جستجو

با کلیک روی گزینه Cite زیر هر کدام از نتایج به دست آمده، می توانید به روش های مختلفی از جمله …, MLA, APA, Chicago نتیجه ی مورد نظر را در مقاله خوردگی خود استناد کنید.

استناد مقاله

روشهای استناد مقاله

ثبت سفارش تلگرامی
ثبت سفارش واتس اپ